Brev:
Madplan og modermælkserstatning
16. december 2010
Alder:
5 mdr.
Madplan og modermælkserstatning
Hej Helen
1000 tak for en super god hjemmeside.
Jeg er lidt i tvivl om min søn får hvad han skal have, specielt hvad angår mme.
Han er en stor dreng på 9 kg. - 72 cm, som aldrig brokker sig over sult, men bare tager imod når der kommer noget :o)
Dagen ser således ud:
Kl. ca. 5-6 tiden - amning - og sover derefter videre til 7.30 ca.
Kl. 8 - Grød med frugtmos (lavet af ca. 1,25 dl. vand)
Kl. 9.30-10 - ammet i søvn, og sover ca. 1½ time
Kl. 12 - Grød evt. med frugtmos (lavet af ca. 0,80 dl. vand)
kl. ca. 13-13.30 - Flaske mme. Drikker ca mellem 50-100 ml. Falder i søvn til flasken og sover mellem 1½-2½ time.
Kl. 16 - Flaske mme. Drikker mellem 50-100 ml.
Kl. ca 17.30 - powernap på max 1 time
Kl. 18.30 - Grød med grønsagsmos (lavet af ca. 1,25 dl.)
Kl. 20.30 - flaske mme. Drikker mellem 50-100 ml. Falder i søvn til flasken.
Vågner mellem 23.30-1.30 - bliver ammet og sover derefter til kl. 5-6.
Jeg synes ikke det er meget mme han får mere. Jeg er selvfølgelig klar over, at hans behov for mme ikke er ligeså stort mere når han får grød, men synes stadig det virker somom han får lidt. Han får vand til sin grød, men drikker ikke mere end et snapseglas.
Udover det, er han en meget glad og tilfreds dreng.
Håber du kan hjælpe :o)
Mange hilsner
Helle & Nicky